Shared Services
Uw uitdagingen
- Transactionele processen samenbrengen
- Proceskwaliteit en controles in uw bedrijf verbeteren
- Shared Service Centers inrichten, runnen, optimaliseren
Centraliseer en reorganiseer de ondersteunende processen van uw bedrijf voor meer kwaliteit en betere controles. TriFinance helpt u bij het inrichten en optimaliseren van uw shared service centers.
Shared Services Setup
Het opzetten en beheren van een shared service center is zeker niet nieuw, maar wel onze aanpak waardoor we in staat zijn om ook daadwerkelijk de kostenvoordelen en kwaliteitsverbetering te realiseren die beloofd zijn. Wij zien de opzet en inrichting niet als een technische exercitie, maar één waarin uw medewerkers de hoofdrol spelen.
Wij gaan verder dan de traditionele focus op arbeidsarbitrage en kostenbesparingen. We zetten shared service centers op om de proceskwaliteit en controles van uw organisatie te verbeteren.
Voortbouwend op vele succesvolle projecten, ondersteunen we u bij elke stap. We evalueren de voordelen, managen de transitie en trainen uw team. We gaan verder dan finance en controleren alle kritieke bedrijfsprocessen: van stamgegevens tot human resources en klantenservice.
In de opzet en inrichting van een Shared Services Center spelen uw medewerkers de hoofdrol.
SSC voor hogere kwaliteit en beter bediening
Onze consultants en experts beschikken over de nodige expertise om:
- de haalbaarheid te beoordelen en de business case voor te bereiden;
- de toekomstige status te definiëren inclusief alle aspecten van governance, organisatie, processen, controles en technologie;
- het transitie-, project- en communicatieplan voor te bereiden;
- de werkprocedures te documenteren, kennisoverdracht te garanderen en de juiste capaciteitsbehoefte te bepalen voor continue verbetering;
- het team te rekruteren, trainen en ondersteunen, los van de locatie;
- de overgang naar de nieuwe structuur te begeleiden en te bewaken;
- de processen en controles te borgen en verder te verbeteren.
Wie zorgt voor de oplossing?
Onze flexibele, pragmatische, op maat gemaakte oplossingen zijn typisch een combinatie van operationele ondersteuning, geleverd door onze Transition & Support Blue Chip Boutiques, en vakinhoudelijke kennis, sectorkennis en pragmatische dienstverleningsmethodologieën geleverd door FMS.
Relevante inhoud
-
Reference case
‘Na 3 jaar was ik al waar ik over 5 jaar wilde zijn.’ - Thomas vertelt zijn verhaal
-
Blog
Zit je vast in je organisatie? Dit zijn je carrière-opties als controller
-
Blog
Drie essentiële softskills voor finance consultants
-
Artikel
“Je meet om het succes van je organisatie te borgen” - Giancarlo Gallant
-
Blog
Thomas de Ruiter en BTE Groep helpen elkaar in besluitvorming
-
Event
ReThink Finance Ontbijtsessie - 25 juni 2024